In een wereld die altijd doorgaat, is het soms nodig om even stil te vallen. Om afstand te nemen van de drukte, de verwachtingen en de rollen die je vervult. Of je dat nu doet door, zoals ik, een Camino te lopen, een weekend weg te gaan of simpelweg een paar dagen offline te zijn. Jezelf terugtrekken uit het dagelijks leven is geen luxe. Het is een vorm van zelfzorg.
Je staat stil bij vragen als:
• Wat wil ik achterlaten?
• Wat wil ik vasthouden?
• Waar wil ik naartoe?
• Waar verlang ik écht naar?
Die momenten van reflectie werken als een zachte reset. Je lichaam ontspant, je geest wordt helder en door die ontspanning komt oxytocine vrij, het hormoon dat rust, vertrouwen en herstel stimuleert.
Juist daarom past voetreflextherapie zo mooi bij periodes van vertraging. Het ondersteunt je lichamelijk, mentaal én emotioneel. Het helpt je loslaten, zakken in je lijf en opnieuw verbinden met jezelf.
Nieuwe behandeling in ontwikkeling 👣
Tijdens mijn Camino ontstond er iets bijzonders. Een nieuw behandelconcept dat ontspanning, adem, klank en voetreflex combineert.
Het is nog in ontwikkeling, maar ik kan alvast zeggen dat het een behandeling wordt die je helpt om:
• spanning los te laten
• voelen wat voor jou de juiste weg is
• opnieuw te verbinden
Voor nu…..gun jezelf af en toe een pas op de plaats. Je hoeft niet altijd vooruit. Soms begint groei juist wanneer je even stilstaat.
Binnenkort vertel ik er meer over 🌸
Reactie plaatsen
Reacties
Ben mezelf ook tegengekomen. Altijd maar zorgen voor. Nú overprikkeling van mijn zenuwstelsel. Aan het mediteren ‘s ochtends en voor het slapengaan. Loop weer bij de Praktijkondersteuner. Morgen afspraak maken bij een fysiotherapeut die mijn lichaam aanpakt. Iedere dag half uur wandelen tussen het groen. Zelfzorg heet dat. Nog een fijne tijd met wandelen van de Camino. En hopen dat de nieuwe methode er klaar voor is. Ik ben voor. Liefs van mij. Nel